VI SÖKER POLITISK SEKRETERARE TILL REGIONEN

Vi söker en politisk sekreterare som kommer vara ett stöd till partiets två regionråd.

Dina huvudsakliga uppgifter blir att jobba med kommunikation och att ta fram underlag för politiska frågor med inriktning mot hälso- och sjukvård. Du kommer att hålla dig insatt i regionens ärenden främst i hälso- och sjukvårdsfrågor och i aktuell politik. Du kommer bistå bland annat genom att göra omvärldsbevakning, ta fram underlag till debatter och utspel. Skrivande är en viktig del av rollen

Vi tror att du som söker har ett stort politiskt intresse och engagemang samt sympatiserar med Centerpartiets värderingar. Du har erfarenhet av politiskt arbete och är en god skribent samt van att hantera sociala medier. Du kommer att jobba nära och stödja våra ledande förtroendevalda men förväntas också ta eget ansvar och egna initiativ

Urval av arbetsuppgifter:

• Skriva pressmeddelanden och sköta presskontakter
  • Göra inlägg i sociala medier
  • Skriva debattartiklar
  • Ta fram underlag till politiska initiativ mm.
  • Göra mindre utredningar åt de förtroendevalda
  • Sekreterare åt regionfullmäktigegruppen
  • Samverka med koalitionens politiska sekreterare vid gemensamma aktiviteter

Kvalifikationer

• Du är utåtriktad, är bra på samarbete men även på att arbeta självständigt
  • Behärska det svenska språket mycket väl i både tal och skrift
  • Meriterande om du har erfarenhet av påverkansarbete
  • Erfarenhet av att planera aktiviteter
  • Det är en fördel om du kan använda redigeringsprogram för text, bild och ljud.
  • Du delar självklart Centerpartiets värderingar.

Anställningen
Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31/12 2022, med tillträde snarast. Anställningen är på 80 % - 100 % med oreglerad arbetstid, kvällsarbete förekommer.

Fast lön utgår. Tjänsten innebär dels att vara på plats i Linköping vissa dagar och ibland kvällstid. Vissa arbetsuppgifter kan vara möjliga att utföra på distans.

Skriftlig ansökan och frågor om tjänsten skickas till regionråd/gruppledare kerstin.i.sjoberg@regionostergotland.se eller regionråd julie.tran@regionostergotland.se

Sista ansökningsdag 6:e juli