BESLUT OM LÅGEHALLARNA

En stor majoritet av kommunfullmäktiges politiker sa på måndagskvällen ja till Lågehallsprojektet. Beslutet var efterlängtat och IK Lågans ungdomar som kommit till sammanträdet applåderade och tjoade glatt! Centerpartiets Thore Lennartsson är ordförande i Kultur- och Fritidsnämnden, och Thore är nöjd: "Det är många som har jobbat länge inom flera kommunförvaltningar för att komma fram till beslutet. Redan i förra mandatperioden krävde Handbollsförbundet fullstora handbollsplaner,

gav dispens till IK Lågan så vi kunde arbeta fram en lösning. Nuvarande lokaler är mycket nedslitna och otidsenliga. Med den om- och nybyggnation som nu kommer att äga rum kan vi erbjuda skolbarnen fina och ändamålsenliga lokaler. Det blir utrymmen för handboll, innebandy, brottning, gymnastik med mera och också möjlighet att arrangera evenemang med kommunens scenvagn inomhus. De nya lokalerna inspirerar och stimulerar till ännu fler aktiviteter."