Årets (Kvinnliga) Företagare 2023

Centerpartiet i Klippans kommun utser Årets (kvinnliga) företagare 2023

I samband med internationella kvinnodagen den 8 mars vill vi lyfta kvinnors företagande som en viktig faktor för jämställdhet. För att uppmärksamma och hylla kvinnliga företagare i kommunen, har vi valt att initiera ett pris som riktas till företag som drivs av kvinnor. Detta pris ska bli återkommande och delas ut varje år på Internationella kvinnodagen den 8 mars.

Som första pristagare har Centerpartiet i Klippans kommun utsett Annika Christensen som driver företaget Sweet Harmony till Årets företagare 2023.

Vår motivering till val av pristagare är:

Annika är en sann förebild. Hennes initiativkraft, mod och företagaranda inspirerar och sprider ringar på vattnet. Vi vill uppmärksamma henne som företagare och inspiratör, samt tacka för att hon är en medkraft för jämställdhet.

Sweet Harmony är en verksamhet som är både inkluderande och hållbar, d v s ger alla oavsett kost lika möjlighet att njuta av god mat och butiken erbjuder ett sortiment som är hållbar för miljön.

Pristagaren får ett diplom, ett hängsmycke i form av en kvinnosymbol och en bukett blommor.

Centerpartiet i Klippans kommun värnar kommunens lokala företagare och vill lyfta fram vikten av en lokal handel, så samtliga priser som överlämnades har inhandlats hos lokala företagare i kommunen.

Prisutdelare och representanter för Centerpartiet var Diana Broman och Gun Bylund.