En öppen folkrörelse

Vi är många som står bakom Annie och den politik hon företräder

Senaste veckorna har media och sociala media fyllts av rena hatkommentarer mot Annie Lööf som person, man ger sig på personliga egenskaper och drag. Vi vill här påminna om att vi är många som står bakom Annie och den politik hon företräder.

Centerpartiet är en öppen folkrörelse som välkomnar alla som delar vår vision om en friare och bättre värld. Vår ideologi är socialliberal, decentralistisk och grön. Den är jordnära och frihetlig och bygger på rättvisa och hållbarhet.

Vi tar gemensamt fram vår politik samt inriktning och det är alla förtroendevalda som gör verklighet av så mycket Centerpartistisk politik som möjligt. Ett av de viktigaste politiska målen för Centerpartiet är att ge människor stora möjligheter att styra sina egna liv. Alla människor, oavsett bakgrund ska ges möjlighet att uppnå sina drömmar. Politiken ska ge förutsättningar till människor att utifrån egen drivkraft och egna beslut kunna leva det liv som man önskar.

Sveriges välstånd har vuxit fram ur den svenska myllan. Det är människorna som levt och verkat här som gjort det möjligt. Det är hårt slit på gärden och fabriksgolv, i skogar och gruvor, bakom oxar och datorskärmar. Alla delar av Sverige har bidragit till att vi blivit ett av världens mest välmående länder.

För nu tio år sedan valde vi Annie Lööf till vår partiledare, som är både varm, klok och tuff om så behövs. Hon för fram vår centerpolitik på ett tydligt och engagerat sätt. Oavsett om vi verkar i näringarna på landsbygden eller i stadsdelarna så har vi i Annie en ledare, som företräder den mittenrörelsen som Sverige så väl behöver under 2020 talet. All pepp till Annie, vi tycker du gör ett jättebra jobb!