Anders Nordin får fortsatt förtroende som gruppledare

Anders Nordin har fått förnyat förtroende som gruppledare för Centerpartiet i Eskilstuna för mandatperioden 2022-2026.

– Anders Nordin valdes till gruppledare redan förra hösten i samband med att det stod klart att han skulle toppa vår valsedel och vår dåvarande gruppledare valde att lämna. Han har lett gruppen genom valrörelsen som, trots att resultatet blev sämre än vad vi hoppats på, både bringat glädje och sammansvetsat gruppen. Jag ser fram emot att följa Anders och övrigas arbete i opposition under kommande mandatperiod, säger kretsordförande Maria Dahlin (C).

– Jag är jätteglad för att ha fått fortsatt förtroende och ser fram emot att tillsammans med resten av gruppen arbeta för ett ännu bättre Eskilstuna. Centerpartiet har en bredd, både vad gäller kompetens och erfarenhet, som vi kommer att använda oss av och bidra med även i opposition. Vi kommer att bevaka majoritetens beslut stenhårt och driva den framför oss i borgerliga och liberala frågor. Vi kommer även att verka för att så många beslut som möjligt har ett landsbygds-, näringslivs- och trygghetsperspektiv, säger Anders Nordin (C).

Anders anmäldes som gruppledare på mandatperiodens första fullmäktigesammanträde 20 oktober.