Engagera dig

Har du en vilja och drivkraft att förändra vårt samhälle till det bättre? Har du tid och energi över att lägga på något som du brinner för? Gillar du Centerpartiets politik och vill göra mer än att bara rösta på oss i valet? Då kanske ett medlemskap eller engagemang är något för dig!

sol-has-bg sol-light-text

Så Engagerar du dig

1. Läs på om oss

Kunskap är nyckeln till framgång sägs det ju! Ju mer du vet om oss, vilka vi är och hur vi arbetar desto lättare är det att veta om och hur du vill engagera dig.

Så arbetar vi lokalt

Våra politiker

2. Bli medlem

Vet du vilka vi är och vad vi vill nu? Är du redo att engagera dig? Det första och enklaste steget är att bli medlem i partiet. Som medlem får du möjlighet att tycka till om och påverka partiets politiska riktning.

Så blir du medlem

3. Engagera dig i våra team

Vissa nöjer sig med att visa sitt stöd bara genom att bli medlem, men många vill göra mer än så. Engagemanget kan se olika ut beroende på vem du är, hur mycket tid du kan lägga ned och var du bor någonstans.

Hos oss i Centerpartiet i Eskilstuna är det allra bästa sättet att ta steget in i politiken att gå med i ett av våra team. Vi har just nu fyra team som arbetar aktivt med olika aktuella politiska frågor. Teamen består av en blandning av förtroendevalda med politiska uppdrag och intresserade medlemmar.

Teamens huvuduppgifter är att stärka vår nuvarande politik och skapa framtida politiska förslag. Samtidigt är de en viktig mötesplats för våra förtroendevalda och en bra inkörsport för nya medlemmar som vill engagera sig. Vem som helst kan gå med i vilket team som helst och inga förkunskaper behövs.

Engagera dig i våra team

Bli medlem i Centerpartiet