fullmäktigegrupp

Nedan listas Centerpartiets representanter, ordinarie samt ersättare, i kommunfullmäktige i Eskilstuna under mandatperioden 2022-2026:

Ledamöter

Anders Nordin, 65, egenföretagare, Näshulta
Anders har varit medlem i partiet sedan han som ung gick med i CUF och har tidigare suttit i bland annat kommunfullmäktige. Just nu är han ledamot i Stadsbyggnadsnämnden samt sitter i kretsstyrelsen. Till vardags driver Anders ett byggföretag och sjunger i flera körer. Han bor i Näshulta tillsammans med sin fru. Anders brinner mest för frågor som rör demokrati och stads- och landsbygdsutveckling.

Kontakta Anders

Fredrik Anderson, 49, agronom, Eskilstuna
Fredrik Anderson sitter idag som ersättare i Servicenämnden samt som ordinarie ledamot i Grundskolenämnden. Han har en bakgrund som ekonom men arbetar sedan några år tillbaka som lantbrukare. På fritiden engagerar han sig mycket i barnens fritidsaktiviteter och gillar att åka skidor. Fredrik brinner för frågor som rör företagande, i synnerhet inom de gröna näringarna.

Kontakta Fredrik

Mia Forslöf, 52, egenföretagare, Mälarbaden
Mia bor i Mälarbaden och driver egen kongressbyrå sedan 15 år tillbaka. Mia sitter som ordinarie ledamot i Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden och är även talesperson för frågor som rör företagande, arbetsmarknad och utbildning. På fritiden spelar hon gärna golf eller padel eller umgås med vänner och familj. Mia brinner framför allt för frågor som rör kvinnligt företagande och jämställdhet.

Kontakta Mia

Ersättare

Malin Kruhsberg, 41, ingenjör, Näshulta
Malin bor Näshulta, där hon även arbetar åt familjeföretaget. Hon sitter som nämndeman i tingsrätten och är även ersättare i Överförmyndarnämnden. På fritiden tränar hon gärna viltspår och apportering med sin hund och gillar att fotografera. Malin brinner för trygghetsfrågor och stads- och landsbygdsutveckling.

Kontakta Malin

Murat Tosun, 39, boendestödjare, Eskilstuna
Murat bor i Skiftinge med sin fru och fyra barn och arbetar som boendestödjare och handläggare inom vård- och omsorgsförvaltningen (LSS barn). Murat står även på Centerpartiet i Sörmlands valsedlar i riksdags- och regionvalet. Murat brinner för barn och unga, inte minst i sitt eget område Skiftinge.

Kontakta Murat

Bli medlem i Centerpartiet