Julhälsning 2022

God jul

Ta hand om varandra!

Nu är det inte många dagar till julafton. Ett tillfälle för oss att koppla av och umgås lite
extra med nära och kära. Här kommer en julhälsning från oss i kretsstyrelsen.

Vi i kretsstyrelsen har haft ett intensivt år och för mig som ordförande har det varit ett speciellt år.
Att ta över ordförandeklubban under ett valår har haft sina utmaningar. Men nu är vi i mål och på nomineringsstämman i november valdes nya ledamöter till nämnderna i kommunen. Det kommer att bli ytterligare val i början på nästa år till bolagen. Du kommer att läsa mer om det på Connect.

Nu planerar jag att samla styrelsen till en strategidag i januari, där vi kommer att summera året som gått och planering inför 2023. Vi hoppas att vi får träffa dig som är medlem på våra kommande Kretsmöten. Under sommaren bjöd vi in till fyra kretsmöten. De ägde rum hos Kilenkrysset Eldsundsviken, Maria Printz Stallarholmen, Osprey farm & Studio Fogdö och Perrongen Åker. Välbesökta träffar då vi fick tillfälle att ta del av entreprenörers visioner samt information från kretsen och kampanjarbetet under valåret 2023.

Om du har förslag och önskemål på våra Kretsmöten och/eller programförslag får du gärna kontakta oss via mejl, strangnas@centerpartiet.se. Årets första träff i kretsen planerar vi till den 26 januari 2023. Då kommer vi bland annat kommer att prata om aktuellt i politiken, valresultatet och valet av ny partiledare.

AKTIV INOM POLITIKEN
Vi har fem förtroendevalda i kommunfullmäktige, tre ordinarie och två ersättare och vi finns representerade i flertalet nämnder. Vi kommer att arbeta aktivt för att driva vårt valprogram och skriva motioner. Om du som medlem vill att vi ska lyfta någon aktuell fråga är du alltid välkommen att kontakta oss eller komma på ett medlemsmöte och diskutera din fråga. Här kan du se en lista över förtroendevalda i hela kretsen >>

ÅRSMÖTE 28 februari 2023
Du kan redan nu boka in den 28 februari i kalendern. Då är det dags för vårt årsmöte som äger rum i kommunhuset.

Nu vill jag och kretsstyrelsen önska dig en fröjdefull Jul och ett Gott Nytt År

Ta hand om varandra!