Centerpartiet i Solna söker valledare

Centerpartiet i Solna söker en valledare som vill vara med och planera och genomföra kretsens valrörelse 2018. De främsta arbetsuppgifterna kommer att vara inom kommunikation, exempelvis att möta väljare och marknadsföra våra idéer på ett bra sätt, producera kampanjmaterial samt att ansvara för planering och genomförande av kampanjaktiviteter.

Centerpartiet i Solna har ökat de tre senaste valen och är sedan 7 år med och styr kommunen i ett allianssamarbete. Du kommer ha en viktig roll för att vi ska växa ännu mer i alla tre valen 2018.

Vi söker dig som delar Centerpartiets värderingar och som gillar att söka kontakt med väljarna och våra medlemmar. Vi vill vässa vår kommunikativa förmåga och ser gärna att du uttrycker dig väl i tal och skrift, har erfarenhet av arbete inom kommunikation och digital mediaproduktion samt ett gott bemötande vid personliga kontakter. Du behöver kunna arbeta självständigt och på oregelbundna arbetstider, framförallt under själva valrörelsen.

Körkort är inte ett krav men meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din arbetsplats blir i Solna stadshus.

Eftersom vi tycker att mångfald är viktigt för att utveckla vår verksamhet ser vi gärna att människor med olika bakgrund söker våra tjänster.

Anställningen

Tjänsten är en visstidsanställning 50% mars-juli och 100% augusti – 16 september. Kvälls- och helgarbete ingår.

Tillträde

Enligt överenskommelse

Lön

Enligt överenskommelse

Ansökan

Skriftlig ansökan med CV skickas till malin.engvall@centerpartiet.se. Ansökningar behandlas löpande.

Information

För ytterligare frågor om tjänsten hänvisas till kretsordförande Axel Östlund 070-918 42 39. Välkommen att ansöka!