Centerpartiet i Solna söker politisk sekreterare

Centerpartiet i Solna gick starkt framåt i valet, från två till fyra mandat i fullmäktige. Vi söker nu en politisk sekreterare som vill vara med och göra Solna grönare. Du kommer ha en viktig samordnande roll för att bygga ett starkt lag den kommande mandatperioden.

Som politisk sekreterare arbetar du som ett stöd till våra förtroendevalda politiker. Det innebär hjälp med att ta fram faktaunderlag, skrivstöd, politiska förhandlingar, deltagande i möten med kommunala tjänstemän, kontakt med medborgare, kampanjarbete, hantering av partiets sociala medier och webbsida, mediekontakter med mera.

Du kommer jobba nära kopplat till vårt kommunalråd/gruppledare och övriga förtroendevalda. Arbetsledare är gruppledaren. Centerpartiet ingår i den styrande majoriteten och under den kommande mandatperioden kommer du därmed också samverka med företrädare för våra samarbetspartier: M, L, MP och KD.

Du behöver vara bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt och ha god organisationsförmåga. Vi förutsätter självklart att du har dator- och medievana samt föreningserfarenhet. Tidigare erfarenhet av kommunpolitiskt arbete och förhandlingsskicklighet är starkt meriterande. Vi ser gärna att du dela Centerpartiets värderingar. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval av arbetsuppgifter:

• Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter
  • Ta fram underlag till de förtroendevalda, politiska initiativ m.m.
  • Delta i möten och politiska förhandlingar
  • Sekreterare åt kommunfullmäktigegruppen
  • Ansvara för Centerpartiet i Solnas sociala medier samt vår hemsida
  • Samverka med majoritetens politiska sekreterare vid gemensamma aktiviteter
  • Axla en samordnande roll inför och under kommande valrörelser

Tjänstgöringsgraden är 100%. Anställningen är en visstidsanställning fram till 31 december 2022. Anställningen omfattas inte av LAS. Formellt kommer du vara anställd av Solna stad. Arbetsplatsen är belägen i Solna stadshus. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Tillträde: 13 december eller enligt överenskommelse.

Lön: Enligt avtal.

Ansökan:
Din ansökan med CV skickas till:
Magnus Persson
magnus.persson@centerpartiet.se
073-62 24 758.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Magnus Persson, kommunalråd för Centerpartiet Solna.