Centerpartiet i Stockholms stadshus söker nya medarbetare

Centerpartiet i Stockholms stad gjorde sitt bästa kommunval på 42 år och har därmed ökat från tre till åtta mandat i kommunfullmäktige. Centerpartiet har dessutom för första gången i historien två borgarråd och därmed två rotlar som kommer att arbeta med att styra staden under de kommande fyra åren.

Centerpartiet är en del av det grönblå samarbetet med Moderaterna, Liberalerna, Miljöpartiet och Kristdemokraterna som är överens om att ta ansvar och leda Stockholm framåt under mandatperioden. Centerpartiet har i det nya samarbetet ansvar för arbetsmarknad, integration, idrott, kultur och stadsmiljö.

Vi söker nu nya medarbetare som vill vara med och bygga ett starkt lag som både ska ta ansvar för några av stadens viktigaste verksamhetsområden och som också ska stärka Centerpartiet som politisk kraft långsiktigt.

De tjänster vi söker är:

• Borgarrådssekreterare eller biträdande borgarrådssekreterare med ansvar för arbetsmarknads- och integrationsfrågor
  • Borgarrådssekreterare eller biträdande borgarrådssekreterare med ansvar för idrottsfrågor
  • Borgarrådssekreterare eller biträdande borgarrådssekreterare med ansvar för stadsmiljöfrågor
  • Pressekreterare med ansvar för presskontakter, nyhetsbevakning och långsiktigt kommunikationsarbete
  • Assistent med ansvar för borgarrådens planering, brevsvar, mötesbokningar och annat administrativt arbete

Vi ser gärna ansökningar från dig med gedigen erfarenhet från arbete med politik, kommunikation, administration och förhandling. Vi ser också gärna ansökningar från dig som vill lära dig det politiska och kommunikativa hantverket och pröva på att arbeta i en av landets mest spännande politiska miljöer.

Välkommen med din ansökan!

Tillträde: Omgående.

Anställningsform: Anställningen reglernas i kommunallagen 4 kap §33 och § 34. Det innebär att du har rätt till tjänstledighet från nuvarande anställning samt att anställningen inte kan löpa längre än till mandatperiodens utgång. Dessutom gäller inte bestämmelser som regleras i Lagen om anställningsskydd.

Lön: Enligt överenskommelse.

Ansökan skickas till joakim.aspeheim@stockholm.se.