Centerpartiet i Stockholms läns landsting söker politiska sekreterare

Centerpartiet gick fram kraftigt i valet till landstingsfullmäktige, där vi nästan har fördubblat vår representation. Vi söker nu därför politiska sekreterare till vårt växande kansli.

Som medarbetare på Centerpartiets kansli i Stockholms läns landsting får du chansen att jobba i den styrande majoriteten med stora och avgörande frågor för Stockholmsregionen. Under 2019 bildas Region Stockholm vilket kommer innebära ett utökat ansvar i de frågor där Centerpartiet kommer ha fortsatt ansvar i den styrande koalitionen.

Som politiskt sakkunnig kommer du att arbeta nära våra förtroendevalda och ta fram och utveckla Centerpartiets politik inom alla områden där Region Stockholm har ansvar. En stor del av arbetet innebär att samordna koalitionens politik i samarbete med de andra partiernas sakpolitiska sekreterare

De tjänster som annonseras ut är:

• En politisk sekreterare med ansvar för tillväxt- och regionplanenämnden samt landstingets miljöfrågor
  • En politisk sekreterare med ansvar för trafiknämnden och sjötrafikberedningen
  • En politisk sekreterare med ansvar för hälso- och sjukvårdsnämnden
  • En junior politisk sekreterare för tillväxt- och regionplanenämnden och trafiknämndens frågor

Centerpartiet har 12 ordinarie ledamöter i landstingsfullmäktige och kommer under mandatperioden att ha tre politiker som arbetar heltid samt ett kansli på åtta medarbetare. Därmed är vi en av Centerpartiets största och mest dynamiska arbetsplatser. Vi är en arbetsplats där alla har tydliga ansvarsområden men där vi också ställer upp för varandra och rycker in där det behövs.

Vi söker dig som

• har ett stort intresse för politik och delar Centerpartiets värderingar
  • har gott omdöme och förmåga att göra självständiga avvägningar
  • är kreativ, självgående, lyhörd och har förmågan att behålla lugnet under stark tidspress
  • det är även meriterande om du har erfarenhet av politiska förhandlingar och om du har utbildning eller erfarenhet inom det sakpolitiska område som tjänsten avser

Placering, arbetstid och tillträde: Tjänsterna är heltid med placering på Centerpartiets kansli i landstingshuset på Kungsholmen. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsform: Anställningen reglernas i kommunallagen 4 kap §33 och § 34. Det innebär att du har rätt till tjänstledighet från nuvarande. Dessutom gäller inte bestämmelser som regleras i Lagen om anställningsskydd.

Lön: Enligt överenskommelse.

Ansökan: Vi kommer rekrytera löpande under hösten men sista ansökningsdag är 18 november. Skicka din ansökan till sofia.jongren@.sll.se

Välkommen med din ansökan!