Bramstorp

Grattis Siv Sahlström - mottagare av Bramstorpsplanketten

Bramstorpsplaketten är Centerpartiets finaste utmärkelse som delas ut i samband med partistämman. Person som föreslås erhålla Bramstorpsplaketten ska under en lång tidsperiod aktivt deltagit i organisationsarbetet och utfört en banbrytande gärning för partiet och dess idéer.

Siv Sahlström har varit ordförande för Centerpartiet i Danderyd sedan mitten av 70-talet, men nu har ordförandeklubban gått vidare. Under hennes ordförandeskap har Centerpartiet utvecklats till ett parti med en stark lokal förankring och med en politik som engagerar kommuninvånarna.

I Stockholms län är Centerpartiet i Danderyd det parti som uppnår högst valresultat i kommunvalet och är nu även Danderyds näst största parti. Genom att ha örat mot marken och genom att bygga ett förtroende hos Danderydsborna har det varit möjligt. Siv har även varit ledamot i Centerpartiet i Stockholms läns distriktsstyrelse och ordförande i valberedningen.

Varmt grattis Siv Sahlström!