Centerpartiet i Sundbyberg söker politisk sekreterare

Centerpartiet gjorde 2018 det fjärde framgångsvalet i rad i Sundbyberg. Vi ingår den här mandatperioden i Mittenstyre för Sundbyberg tillsammans med L och S, där Centerpartiet har huvudansvaret för exploaterings-, näringslivs- och stadsmiljöfrågor.

Vi söker en politisk sekreterare med intresse för människor och politik. Du kommer vara en viktig del i arbetet för att stärka Centerpartiet och våra förtroendevalda i Sundbyberg i vårt arbete för att göra vår kommun ännu bättre för alla som lever och verkar här.

Som politisk sekreterare kommer du att vara ett stöd till Centerpartiets kommunalråd och våra andra förtroendevalda. Du kommer ha en viktig koordinerande roll mellan partiets medlemmar och olika aktiviteter samt också ha ansvar för samordningen mellan samarbetspartierna; i första hand genom samverkan med övriga styrande partiers politiska sekreterare.

Du delar Centerpartiets värderingar och har erfarenhet från politiskt arbete. Du är organiserad, kan uttrycka dig väl i skrift samt uppskattar och känner dig bekväm med att arbeta med olika människor.

Anställningsgrad: 100 % eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är oreglerad då arbete på kvällar och i viss mån helger förekommer. Arbetsplatsen är i första hand förlagd till Centerpartiets kontor på stadshuset i Hallonbergen.

Välkommen med din ansökan samt löneanspråk till stefan.bergstrom@centerpartiet.se senast 20 februari 2019.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Stefan Bergström, Kommunalråd för Centerpartiet i Sundbyberg, telefon: 08-706 65 33 eller mail stefan.bergström@centerpartiet.se.