Centerpartiet

sol-has-bg

Intresserad av det senaste från Centerpartiet i Kristinehamn?

Ta en titt under Nyheter eller följ oss på sociala medier!

Är du nyfiken på oss och vår politik? Du kanske vill bli medlem och/eller engagera dig? Eller vill du diskutera någon specifik fråga?

Fantastiskt! Hör av dig till någon på vår kontaktlista eller skicka ett meddelande så hjälper vi dig!

Vill du att vi besöker ditt företag eller förening?

Vi kommer och besöker företag och föreningar i den mån vi hinner. Hör av dig så kommer vi överens om en tid som passar!

Tack för ert fina förtroende!

Stort tack för det fina förtroendet ni har gett oss i samband med både det svenska valet och eu-valet! Tack vare er ökade vi bl.a. med två mandat i kommunfullmäktige. Vi ska göra det allra bästa vi kan för att värna om alla invånare i hela Kristinehamns kommun!

Centern

Våra senaste nyheter

Återuppbyggnad av A9 i Kristinehamn

Vi i Centerpartiet Kristinehamn säger välkomna och stort tack till alla som nu skall medverka till en återuppbyggnad av "A9".

Titta på videon för att höra mer om vad Jane Larsson och Daniel Bäckström har att säga om detta!

Publicerat: 2021-10-13

Sveriges bästa stålprojekt 2021 finns i Kristinehamn - Parkbron över Varnan

Sveriges bästa stålprojekt 2021 finns i Kristinehamn, Parkbron över Varnan, ett projekt som gått vidare och är ett av 13 andra europeiska projekt som kan bli totalvinnare i hela Europa och ta hem priset European Steel Design Award.

Stålbyggnadsinstitutets vd Björn Åstedt är företrädare för European Convention for Constructional Steelwork som står bakom priset och i tisdags gratulerade han företrädare för Kristinehamns kommun. Monica Gustavsson - ordförande i tekniska nämnden, Kalle Alexandersson - planeringschef, och Jörgen Karlsson - projektansvarig, fick ta emot utmärkelser i form av diplom. Nu ser vi fram emot att vinna tävlingen totalt!

Klicka på play i videon ovan för att ta reda på mer!

Publicerat: 2021-10-01

Från och med måndag 6 september kan du förtidsrösta till Kyrkovalet 2021

Rösta i Kyrkovalet 2021

Rösta på Centerpartiet för en grön och öppen folkkyrka!
Din röst gör skillnad!

På bilden från vänster:
Sigun Carlén-Slottner, Visnum,
Maria Bundsen, Ölme,
Siw Vesterberg, Visnum,
Bosse Pettersson, Kristinehamn,
Marie Smedman, Kristinehamn,
Gunnel Karlsson, Visnums-Kil,
Annette Karlsson, Kristinehamn,
Diana Nilsson, Kristinehamn

Publicerat: 2021-09-04

Rösta i Kyrkovalet 6-19 september

Årsstämma för Centerpartiet i Kristinehamns kommun 2/3

Datum: Tisdag den 2/3 kl 18.00

Tisdag den 2/3 kl 18.00 är det dags för årets stämma. I år, pga pandemin, genomförs den digitalt. Personlig kallelse skickas till alla medlemmar i kretsen, och efter anmälan erhålls en digital länk till själva mötet. Även om tiderna är speciella är det viktigt att vi fortsätter vårt arbete! Välkommen!