Centerpartiet i Västerås söker politisk sekreterare

Brinner du för politisk kommunikation? Är du van att hantera sociala medier och trivs med rollen som spindeln i nätet? Då ska du söka tjänsten som politisk sekreterare hos oss!

Centerpartiet är med och styr Västerås kommun tillsammans med Socialdemokraterna, Liberalerna och Miljöpartiet. Nu söker vi en politisk sekreterare som vill jobba med att stötta våra förtroendevalda samt kommunicera ut vår politik.

Arbetsuppgifter

Som politisk sekreterare är du ett stöd till Centerpartiets förtroendevalda i Västerås. Du bistår dem bland annat genom att bedriva omvärldsbevakning, ta fram underlag till och förhandla fram politiska beslut samt hantera kontakter med press och media. Att ta hand om och uppdatera sociala medier samt koordinera aktiviteter ingår också i arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar, varför det är viktigt att du kan arbeta självständigt och disponera din tid på ett effektivt sätt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

• delar Centerpartiets gröna och frihetliga värderingar, även om du kanske inte är medlem idag.
  • har goda kunskaper och sociala medier och annonsering.
  • har relevant högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • är självgående, strukturerad med förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter.
  • har god kommunikationsförmåga i både text och i tal.
  • har B-körkort.
  • Meriterande: tidigare erfarenhet av krishantering.
  • Meriterande: tidigare politisk erfarenhet av engagemang i centerrörelsen.

Anställningen

Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning, med möjlighet till heltid. Rollen innebär oreglerad arbetstid och utgår från stadshuset i Västerås, med möjlighet till visst distansarbete.

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För frågor kring tjänsten, kontakta vår tillfälliga politiska sekreterare Agnes Svedberg. Telefon: 0768 402 492 Mail: agnes.svedberg@centerpartiet.se

Bli medlem i Centerpartiet