Guldklöver till Monica på Coop Nära i Boda

Monica Bergman, som tillsammans med sin personal, driver Coop Nära i Boda kyrkby tilldelades blommor och ett Guldklöverdiplom från Centerpartiet Rättvik under en träff i Bodahus i förra veckan. Ordföranden Anna-Maja Roos förklarade att Guldklöverdiplomet är en utmärkelse från Centerpartiet till personer, organisationer och företag som gör viktiga insatser som vardagshjältar och jobbskapare.

- Det är tufft att driva en liten butik. Att få tillgång till en större lokal, för att kunna ha ett bredare sortiment, skulle kunna vara ett lyft för butiken säger Monica Bergman

Övriga aktuella frågor för Bodabygden diskuterades som till exempel bostäder, kommunikationer, service och skola. Ett 20-tal personer kom till träffen. Övriga medverkande var Joanna Stridh, kommunalråd och ansvarig för bildningsfrågor i Rättvik samt Anna-Karin Kallin från Rättviks pastorat, som berättade om kyrkans utökade verksamhet efter flytten till Bodahus.