Centerpartiet välkomnar ny vårdcentralsfilial i Brastad

Centerpartiet överlämnade en blomma.

Det är viktigt att människor i hela kommunen ska känna trygghet och ha nära till vården. Vi är därför väldigt glad över att Backa Läkarhus har öppnat en vårdcentralsfilial i Brastad och lämna de därför över en blomma och önskade dem lycka till med sin nya etablering. Centerpartiet Lysekils ordförande Monica Andersson och riksdagsledamot Fredrik Christensson var på plats.

- Det är väldigt välkomnande att det nu återigen finns nära vård i Brastad. Det är något vi har arbetat hårt för sedan regionen beslutade att lägga ner vårdcentralen, säger Monica Andersson.

- När det offentliga flyttar från landsbygden är det privata entreprenörer som tar över. I Brastads området finns det nu både privat tandläkarmottagning och vårdcentral tack vare valfriheten i välfärden. Utan den skulle Brastad idag stå utan alternativ när det offentliga flyttat därifrån. Det är ett av de viktigaste skälen att värna valfriheten i välfärden, säger Fredrik Christensson.