Är du intresserad av att engagera dig

Alla människors lika värde och rättigheter är grunden för Centerpartiets politik. Var och en ska kunna växa som människa och ha möjlighet att förverkliga sina drömmar. Ansvar för varandra och för naturens ekosystem ska vara vägledande när samhället formas.

Centerpartiet är en öppen folkrörelse som finns i hela landet. Med 38 000 medlemmar i Centerrrörelsen är vi Sveriges tredje största politiska parti. Nya medlemmar välkomnas varmt och har alltid möjlighet att påverka vår politik. Mellan 2006 – 2014 satt vi i regeringen som en del av Alliansen. Runt om i landet finns Centerpartiets 26 distrikt och 290 kretsar. Vi är med och styr i drygt 150 kommuner.

Vartannat år hålls en stämma som beslutar om Centerpartiets organisation och politiska inriktning. Mellan stämmorna, finns det en partistyrelse som är utsedd att fatta de beslut som krävs för att verksamheten ska kunna jobba snabbt under året.

Du som medlem i Centerpartiet, blir också en del av en krets. Vilken krets du tillhör beror på var du bor.

Centerpartiet har också tre syskonförbund. Centerstudenter, Centerpartiets ungdomsförbund och Centerkvinnorna. Är du medlem i något av de förbunden, har du också medlemsrättigheter i Centerpartiet.

Nivån på ditt engagemang väljer du själv. Genom att enbart vara medlem i centerpartiet bidrar du till det viktiga politiska arbetet, men naturligtvis vill vi gärna att du delar med dig av åsikter, erfarenheter och idéer.

Som medlem i Centerpartiet kan du dessutom:

• Kandidera för Centerpartiet i allmänna val till kommun, landsting/region, riksdag och Europaparlament
  • Delta på våra interna utbildningar och arrangemang
  • Få tillgång till vårt intranät Connect och samtidigt få möjigheten till att erhålla
    en e-postadress med fornamn.efternamn@centerpartiet.se
  • Få vår medlemstidning  Tidningen C direkt hem i din brevlåda
  •  Medlemskapet ger dig också direkt information om vad som händer och vad som är på gång i kommunen
  • Du får även en påverkansmöjlighet på de politiska besluten

Du kan ansöka om medlemskap på tre olika sätt. Medlemsskapet kostar 150 kr/år

1. Fyll i formuläret
  2. Skriv Centerpartiet (mellanslag) personnummer (mellanslag) mejladress och skicka till 726 72 så får du en avi på 150 kr hem i brevlådan. Eller:
  3. Skriv ditt personnummer, mejladress och swisha 150 kr till nr 123 421 85 33.
Centerpartiet
Kontakta oss om du vill veta mera om Centerpartiet i Uddevalla * (obligatorisk)
Kontakta oss om du vill veta mera om Centerpartiet i Uddevalla