Vi söker politisk sekreterare

Vi söker dig som är ideologiskt övertygad centerpartist och brinner för kommunikation. Här har du chansen att jobba för din övertygelse på arbetstid! Du ska gilla, och vara bra på, att läsa in dig kring en fråga och dela med dig av det du läst. Vi vill att du behärskar sociala medier och gärna har erfarenhet av hemsideshantering. En stor del av din tid kommer läggas på att skriva rapporter, sammanfattningar och politiska texter till exempel, så det är en fördel om du har journalistisk bakgrund eller en bakgrund inom kommunikation.

Gruppbild på Centerpartiets kandidater till fullmäktige.

Flertalet av kandidaterna till fullmäktige. Samarbetet sker främst med regionstyrelsens ordförande Eva Nypelius och övriga regionråd, men även med hela fullmäktigegruppen och partiet i stort. Den politiska sekreteraren kommer också samarbeta med distriktets ombudsman.

Tillträde snarast. Vi behandlar ansökningarna löpande.

Anställningen är på 100 % och är i Region Gotland som också betalar ut lönen. Det är Eva Nypelius som anställer Centerpartiets politiske sekreterare och har arbetsmiljöuppgifterna, liksom de arbetsledande uppgifterna.
Politiska sekreterare får inte anställas längre än till utgången av det år då val till regionfullmäktige förättas nästa gång, det vill säga till och med 2022. Lagen om anställningsskydd gäller inte för politiska sekreterare.

Regelverket för politiska sektreterare antogs av Regionsstyrelsens Arbetsutskott 16/1 och går att läsa här:

Regelverk , 418.6 kB.

För mer information, eller för att skicka in ansökan:
maila Centerpartiets ombudsman Rebeca Gajardo Angel.
rebeca.gajardo-angel@centerpartiet.se