Möt höstens deltagare i Centerpartiets internationella akademi!

Nu är rekryteringen för höstterminen avslutad. Astrid Nord kommer att göra praktik på Centerpartiets internationella kansli i Stockholm, Evelina Strömberg hos Liberal Democrats i London och Matilda Karlsson på tankesmedjan Atlantic Council i Washington, D.C.

Från vänster:

Astrid Nord är 23 år och studerar sin kandidat i international relations. Hennes intresse och nyfikenhet för internationell politik inträffade när hon bosatte sig i USA och fick uppleva det amerikanska valet på nära håll. Nu studerar hon i Sydkorea för att lära sig utav det politiska klimatet. Astrid har ett stort intresse för internationellt samarbete och säkerhetsfrågor. Hon ser fram emot att praktisera på Centerpartiets internationella kansli i Stockholm.

Evelina Strömberg är en 25-årig juriststudent vid Stockholms Universitet. Hon har tidigare studerat internationell rätt och EU-rätt i Rom och vid sidan av studierna har hon arbetat extra på en affärsjuridisk byrå i Stockholm. Hon har ett stort intresse för EU-rättsliga frågor, internationella relationer och hållbart företagande.

Matilda Karlsson är 26 år gammal och arbetar idag som Intelligence analyst på risk management bolaget Scandinavian Risk Solutions (SRS). Hon har en kandidatexamen i statsvetenskap med fokus på EU och har läst krigsvetenskap på avancerad nivå på Försvarshögskolan. Matilda har tidigare varit projektledare hos Folk och Försvar där hon ansvarade för försvarspolitiken. Hon har stor erfarenhet från att ha anordnat och modererat konferenser, seminarium och workshops inom ramen för säkerhets- och försvarspolitik och har bland annat bott och arbetat i Bryssel och Shanghai med internationella frågor.

Även praktikanterna till Kapstaden och en eventuell plats i Bryssel har tillsats, men de deltagarna offentliggörs vid ett senare tillfälle.