Möt vårterminens deltagare i Centerpartiets internationella akademi!

Rekryteringen för vårterminens praktikanter är nu klar och vi kan med glädje presentera Ellen Nilsson och Madeleine Skoglösa, som kommer att praktisera i Kapstaden och Washington DC.

Ellen Nilsson är 25 år gammal och uppväxt i Helsingborg. Hon har en examen i personal- och arbetslivsfrågor från Linnéuniversitetet. Hon har tidigare praktiserat på en av Sveriges ambassader i utlandet. Ellen har ett stort intresse för människor och omvärlden. Utöver sina studier har Ellen erfarenhet av att arbeta med HR. Under våren ska hon praktisera vid Democratic Alliance kontor i Kapstaden, det ser hon mycket fram emot.

Madeleine Skoglösa är 26 år gammal och kommer från Helsingborg. I dagsläget bor hon i Stockholm där jag läser en masterexamen på Försvarshögskolan i politik, säkerhet och krig. Honhar sedan tidigare en kandidatexamen i Internationella relationer från Göteborgs universitet, där jag även läste en utbytestermin vid Sciences Po i Frankrike. Jag har ett stort intresse för internationella frågor och multilaterala samarbeten, särskilt genom säkerhets- och utrikesfrågor och sitter med i styrelsen för CSI (Centerstudenter International). Jämställdhet och jämlikhet i såväl nationella- som internationella kontexter är något hon brinner för, så hon är otroligt glad och exalterad över att få arbeta vidare med demokratifrågor under våren tillsammans med NDI i Washington DC.

Vi hälsar Ellen och Madeleine varmt välkomna till Centerpartiets internationella akademi och ser fram emot att följa dem under vårterminen!