Beata Allen ny distriktsordförande

Under Centerpartiets distriktsstämma blev det en del förändringar i styrelsen. Beata Allen från Aneby tar över ordförandeposten och Daniel Berner, Vetlanda, är ny vice ordförande

Beata Allen, distriktsordförande Jönköping län

- Jag är glad och tacksam för förtroendet som partiet har givit mig. Jag ser verkligen fram emot att åter få sätta Centerpartiet som väljarnas första val tillsammans med kretsarna, syskonorganisationerna och övriga styrelsen, säger Beata Allen.

Daniel Berner har tidigare varit ledamot i styrelsen och under stämman blev han vald till vice ordförande.

Styrelsen förstärktes ytterligare med några nya ledamöter, närmare bestämt Carina Johansson, Gislaved, Helena Jonsson, Tranås, Jirka Bärlund Fors, Gnosjö och Carina Stridh Bjurhager, Vaggeryd. Under kvällen avtackades Torbjörn Egerhag som suttit som ordförande i två år samt ledamöterna Barbro Liljedahl och Anna-Maria Toftgård.

- Tillsammans med övriga ledamöter utgör styrelsen ett bra team med både bredd och spets när det gäller kompetenser, säger Beata Allen.

Distriktsstämman inleddes med ett besök av landshövding Brittis Benzler som talade om Jönköpings län möjligheter och utmaningar. Även en av Centerpartiets kandidater till europaparlamentet, Svante Linusson, gästade stämman och pratade om AI och att AI behöver regleras på ett vettigt sätt, att Europa i denna fråga måste stå på egna ben och inte bli beroende av USA. Kvällen avslutades på samma sätt som höststämman. Med en mycket uppskattad buggkurs.