Burlöv

Burlöv

Välkommen till Centerpartiet i Burlöv

Burlöv center

Centerpartiet är det långsiktigt hållbara alternativet i Burlövs kommun. Vi tar ansvar och formar en levande kommun där du har bra möjligheter att bo, arbeta och studera. Vi värnar också om utmärkta kommunikationer för den som pendlar till jobbet, eller vill ta del av det rika kulturutbudet i vår närhet.

Centerpartiet i Burlöv vill öka din valfrihet. Du vet bäst hur ditt liv ska se ut. Fler beslut ska fattas vid ditt köksbord och färre i kommunfullmäktige. Vi vill arbeta för livskvalitet och trygghet i hela Burlövs kommun.

Det är vår övertygelse att medmänsklighet för både Burlöv, Sverige och resten av världen FRAMÅT. Vi vill se en öppenhet där människor med olika bakgrund möts och tillsammans bygger ett starkare samhälle. Det ger ett rikare liv, och främlingsrädslan hör inte hemma här.

En förskola och skola som rustar varje individ med kunskap, färdigheter och självkänsla ger en bra grund för att alla barn och ungdomar ska lyckas. Vårt mål är att utbildning ska leda till arbete. Vi tror att arbete är nyckeln, både till personlig frihet och en framgångsrik integration.

Kulturutbud, fritidsaktiviteter och naturupplevelser är viktiga för att känna livskraft och livskvalitet. Vi vill verka för att göra vårt Burlöv grönare och skönare!

Att känna trygghet i vardagen är fundamentalt för vårt välbefinnande. Mer aktivitet och rörelse utomhus på kvällstid runt om i kommunen, tillsammans med utökad belysning och en högre närvaro av ordningsmakten kan hjälpa oss på vägen. Du har säkert fler egna tankar om detta som vi gärna tar del av.

Var med oss och verka för ett Burlöv som är grönare, företagsammare, tryggare och öppnare!

Filtrera nyheter:
Alla nyheter