Destinationsutveckling - för vellinges bästa

Vellingeposten nr4 10 april 2022

Destinationsutveckling – för oss som njuter av vår fina kommuns breda utbud hemmavid, för att välkomna besökare och för alla entreprenörer som utvecklar sina produkter, tjänster och samarbete för hållbart företagande.

Centerpartiet Vellinge är företagarnas röst i kommunen. Fyra av fem jobb skapas i småföretag, och kommunen är full av kreativa och kompetenta människor som driver olika sorters bolag. Vi gratulerar Sundsgymnasiet till utmärkelsen Skånes bästa UF-skola, och till Bright My Garden som blev Årets t samt Let's Reflect som årets socialt hållbara produkt. Vi önskar er alla ett stort lycka till i SM-finalen! Sedan ser vi fram emot att ni fortsätter att utveckla och växa era företag, för Vellinges bästa.

Hur hänger det här ihop med destinationsutveckling?
Jo för att det är precis de här drivna människorna i alla åldrar som i Vellinge kommun startar restauranger, butiker, hästtävlingar, naturvandringar, hotell, vikingamarknader, musikfestivaler, konstutställningar, kulturvandringar, fågelskådarmötesplatser, tränings- och gymföretag, seglingsmästerskap, kitesurfarutbildning, hyr ut SUP:ar, ordnar resor för golfare att spela hos oss, fotbollsturneringar, vinprovningar, bröllops- och festlokaler, lärande naturmiljöer, cykeluthyrning och cykelservicestationer, matvandringar och kontorshotell.

Besöksnäringen i sydvästra Skåne samarbetar på flera sätt för sin egen och allas vår skull, för att stödja, marknadsföra och utveckla samarbetet och för att få ekonomisk hållbarhet i sina verksamheter, året om. Det är bra för hela Vellinge, och ger oss som bor här ett stort utbud, de som besöker oss fina upplevelser och våra företagare en inkomst. Vi i Centerpartiet Vellinge vill att kommunen fortsatt stödjer en hållbar destinationsutveckling och fortsätter att lyssna in vad företagarna behöver för att infrastruktur som trafiklösningar, sophämtning och tillstånd ska fungera. För alla invånares bästa för Vellinges bästa.

Magdalena Nour
Gruppledare Centerpartiet Vellinge