Värdehuset är centerpartiet vellinges sommarhjälte

Ingress

Värdehuset är Centerpartiet Vellinges Sommarhjälte

Med diplom, heja-rop och mängder med nyfikna frågor fick vår partiledare Muharrem Demirok och gruppledare äran att uppmärksamma Värdehuset Höllviken och deras viktiga arbete i Vellinge kommun med våra barn och ungdomar. En fritidsgård som är öppen hela sommaren måste uppmärksammas!

Visionären och verksamhetsansvarige Ken Kvist och styrelseledamot Camilla Lundberg visade oss runt och vi fick höra mer om arbetet och tankarna med att aldrig stänga dörrar. Värdehusets regler sammanfattas i handboken ”Bidra med värde var du än är” och devisen ”Lämna allting bättre än du fann det” används flitigt för både barnen, volontärer och medarbetare.

Vi i Centerpartiet Vellinge är stolta över att långsiktigt ha stått bakom Värdehusets vision och utveckling. I kultur- och fritidsutskottet beviljade vi tillsammans med M ett mindre stöd i starten av verksamheten, som andra partier ville stoppa. Verksamheten finansieras till största delen av det lokala näringslivet och drivs med stor insats av volontärer, vilket vi ser mycket positivt på. Vi tror på kraften i lokalsamhället. Flera av oss har nöjet att få bidra i arbetet med att fixa fika, hålla i aktiviteter och se barn trivas och växa. Stort tack för att vi fick besöka er och ännu större tack för arbetet ni gör!