Årskrönika 2016

Gott nytt år! Sverigeförhandlingar, Lidingöhem och snabbcykelväg, vad kommer du ihåg av Lidingö-året 2016? Läs gruppledare Buddgårds årskrönika.

Nu har jag varit gruppledare för Centerpartiet i drygt ett år. Hur såg året 2016 ut för oss i Centern då? De två största frågorna har varit omstrukturering av Lidingöhem med vår överenskommelse med majoriteten som också innehöll ungdomsbostäder samt Sverigeförhandlingarna där vi stoppande budet på 8000 bostäder där huvuddelen skulle ligga inom Centrum/Torsvik. Sett till dessa frågor har vi i Centern lyckats få genomslag för vår politik för ett tryggt Lidingö som utvecklas i samklang med sin småstadskänsla.

Men vi är inte nöjda än, utan kommer under nästa år arbeta för ett nytt politiskt ledarskap som har visionen för den trygga ön, som är lyhört för Lidingöbornas synpunkter och som värnar skattebetalarnas pengar. Snabbcykelvägen på Norra Kungsvägen och Näset är väl tydligaste exemplet på att majoriteten inte klarar detta ledarskap. Låt oss nu se vad som hänt under året!

Läs vår årskrönika här! , 2.2 MB.

Gott nytt år!

Önskar Patrik Buddgård, gruppledare Centerpartiet Lidingö