Centern möter "Liten På Ön"

Liten På Ön är en av våra lokalt förankrade butiker. Sedan åtta år tillbaka har butiken försett Lidingös barn med kläder och leksaker. ”Centern möter” träffade Lina Krantz, en av butikens ägare för att höra om deras tankar om företagande på Lidingö.

Under mötet pratade vi om utbyggnaden, och utvecklingen av Lidingö Centrum för att på sikt skapa attraktiva handelsytor längs Stockholmsvägen upp mot Torsviks Torg. ”Förutom att det är viktigt att skapa fler butiksytor så är det viktigt att erbjuda både A- och B-lägen, så att mindre butiker kan etablera sig” menar Lina. Fler butiker och ett bredare utbud kommer enligt Lina också att minska konkurrensen från butiker i city och Norra Djurgårdsstaden. Lina skulle gärna se fler restauranger och ytor för barn att leka på i anslutning till centrum, faktorer som gör det enkelt och intressant att förlänga sitt besök i här.

Mötet med Liten På Ön blev ännu en givande träff med en av Lidingös engagerade entreprenörer från vilket vi tar med oss flera intressant uppslag.

Vill du också träffa oss i Centerpartiet Lidingö? Kontakta david.hild@centerpartiet.se