Vi lär oss mer om simhallar

Centerpartiet Lidingö arbetar för att nya simhallen ska bli 50m. Vi lär oss hela tiden mer och lyssnar in simhallsrådet och besöker simhallar och pågående projekt i Stockholm.

Under lång tid har Centerpartiet arbetat med simhallsfrågor. Innan valet 2014 arrangerade vi ett simhallsseminarium med Lidingö simklubb och vi har badat oss runt i Stockholm för att få mer kunskap.

Vi närmar oss nu ett beslut i simhallsfrågan, för oss i Centerpartiet är det viktigt att det nya badet klarar att ta emot flera grupper samtidigt så att allmänheten kan ha tillgång till badet samtidigt som föreningsidrott pågår. Därför tror vi att 50m hall är nödvändigt. Lidingö simhallsråd har visat vilka stora behov av vattenytor det finns hos Lidingös föreningsliv.

Under veckan besökte vi Järfällabadet som är nybyggd anläggning med 50m bassäng, undervisningsbassänger och lekpool för de minsta barnen. Det var en lärorikt besök och visade hur 50m kan användas för många verksamheter samtidigt. Järfällabadet är öppet för allmänheten alla dagar i veckan! 6-22 mån-torsdag, 6-21 fre, 8-17 lör och 8-19 på söndagar. Det är möjligt tack vare simhallens storlek.

Vi fortsätter vårt arbete för 50m simhall!