Veckans profil!

Som det Lidingöparti som fick flest personkryss under valet 2014 passar vi nu på att kasta lite extra ljus på våra lokala kandidater inför valet 2018. Först ut är gruppledare Patrik Buddgård, som här får svara på sex frågor om sig själv och sin syn på Lidingöcenterns lokalpolitik.

1. Hur kommer din kampanjslogan låta inför valet?
Jag vill lyssna, du kan kryssa!

2. I bara en mening, varför har du valt medlemskap i Lidingöcentern?
En borgerlig ekonomisk politik med stark miljöprofil och ett parti som lyssnar på Lidingöborna lockade mig!

3. Vilka fyra ord beskriver bäst vår lokalpolitik?
Lyssnande, småskalig, hållbar och varm.

4. Hur kommer Lidingö se ut år 2022 om du får bestämma?
Vi har då mindre barngrupper i förskolan så att personalen har gott om tid för varje barn. Vi har ytterligare en populär gymnasieskola på ön som konkurrerar med Hersby. Utvecklingen av ett riktigt idrottscampus i Högsätra går framåt med hallar för gymnastik, bollsporter, konståkning och ishockey. Lidingövallen har 400m-banor och simhallen är klar! Utvecklingen av ön sker med småstadskänsla och närservicen i stadsdelarna frodas. Vi har ett ödmjukt ledarskap i staden som är lyhörda för Lidingöbornas synpunkter, kunskap och idéer.

5. Vilket är ditt smultronställe på Lidingö i sommar?
Lidingöloppsspåren är mitt smultronställe på ön i sommar (och beachvolleyboll-planen i Hersby!)

6. Vilken är din hemliga talang?
Oj, har nog ingen hemlig talang. Jag har överdriven koll på Eurovision-fakta, det kan kanske ses som en talang...!