Centern möter: Anneli & Ritwa Lidingö hemtjänst

För att lära mer om hemtjänstens förutsättningar och hur vi kan stärka omsorgen om våra äldre träffade vi Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst. Vi pratade om ekonomiska förutsättningar, tidsschabloner och om att driva vårdföretag i kommunen. Vi fick med oss mycket god kunskap och tackar för ett givande besök.

Anneli och Ritwa är överens om att hemtjänsten idag är ett underskattat jobb. Det är världens roligaste jobb om man får förutsättningar att arbeta med kvalitet. Det är socialt och givande och man får så mycket tillbaka av de äldre!

Centerpartiet tycker det var väldigt roligt att träffa ett av öns vårdföretag som levererar omsorg av bra kvalitet till våra äldre. Fryst peng under året och ändrade ersättningsnivåer har varit utmaningar under året som varit. Vi pratade om vad kommunen behöver göra för att säkerställa ett bra företagsklimat för vårdföretagen och hur vi ser till att vi har kvar flera aktörer på ön så de äldre har valfrihet och en omsorg med hög kvalitet.

Här kan du läsa fler möten vi haft.