Välkommen Rebecka Öberg - Centerpartiet Lidingös nya politiska sekreterare!

Med det nya året välkomnar vi en ny politisk sekreterare, som kommer att hjälpa oss med b.la. kommunikation, event-arrangemang och med att stötta våra förtroendevalda i deras dagliga arbete. Här besvarar hon fyra frågor om sig själv:

1. Berätta kort om vem du är!
Jag är en statsvetare, utbildad i offentlig förvaltning i USA och Paris, som representerar Centerpartiet Lidingö i Kommunfullmäktige och Regionfullmäktige. Jag tävlar även i medel-långdistans för IFK Lidingö Friidrott.

2. Vad har du gjort om dagarna innan du tillträdde den här tjänsten?
Jag har arbetat som kommunikatör inom förnyelsebar energi och infrastruktur.

3. Varför blev du medlem i Centerpartiet Lidingö?
Eftersom inget samhälle mår bra av att ett parti sitter vid makten i decennier. Då skapas en slapphet och indifferens för människors levnadsvillkor som jag upplever alltid har utmärkt politiken på Lidingö. Det var därför helt naturligt att bli medlem i Centerpartiet, med dess brinnande engagemang för Lidingöborna och för den lokala samhällsutvecklingen.

4. Vad ser du fram emot samt hoppas uppnå i ditt nya uppdrag?
Att hjälpa Centerpartiet Lidingö till valvinst i kommunalvalet 2022. En lägre målsättning skulle vara för ödmjuk - inget annat parti har samma förståelse för lidingöbornas verklighet, lika goda värderingar, och samma fasta princip om kunskapsbaserade beslut. Jag är mycket stolt att representera den här politiken, och att sprida den till Lidingöbor som ännu inte känner till den. Vi ses på sociala medier, i lokaltidningen och runt om på ön!

Kontakta gärna Rebecka via rebecka.oberg@centerpartiet.se, eller genom Centerpartiet Lidingös sociala mediekanaler.