C möter Kronjuvelerna montessoriförskola

I sommarhettan besökte Centerpartiet den fristående förskolan Kronjuvelerna. En förskola med montessoripedagogik med mål att varje barn ska stärka sin självkänsla.

Kronjuvelerna har två förskolor, en i Lojo och en i Villa Karlshäll. Centerpartiet besöker förskolan i Villa Karlshäll med sin vackra villa och stora gård. I huset är alla möbler anpassade för barnens storlek med små bord, hyllor med pedagogiskt material i barnens höjd, små handfat och toaletter för att barnen t ex ska kunna tvätta sig själv.

Vi möter rektor Annika Falkenberg som berättar om arbetet i förskolan där barnen ska stärka sin självkänsla genom att t ex själva få lära sig att baka, arbeta med alfabetet eller jobba med de pedagogiska material som finns överallt på förskolan med t ex räkning, geografi och naturkunskap.

Centerpartiet vill tacka för ett givande möte. Det är så spännande att se olika förskolors arbete och olika pedagogiska inriktningar.

Vill du läsa om fler möten i Centern möter kolla in det här.