INVIGNING AV NYA RUDSJÖPARKEN!

Idag invigde Hans Peters (C) den nya Rudsjöparken i Skuru. Den upprustade och utbyggda lekplatsen välkomnar alla åldrar och många intressen.

Parken är en aktivitetspark för både barn och vuxna. Den är mycket tillgänglighetsanpassad och erbjuder massvis av olika lek- och träningsmöjligheter. Här hittar man förutom gungor, rutschkanor och studsmattor även en ny fotbollsplan med konstgräs, en boulebana, en tennisbana, hinderbana, 100-meters löparbana, basketplan, racingbana för cykel, pulkabacke, utegym, grillplats och inte minst öppna gräsytor för spontan lek eller rekreation.

– Med denna satsning gör vi det lättare för nackaborna att röra på sig, vilket är väldigt bra. Man mår bättre, håller övervikt och sjukdomar borta, säger Hans Peters (C), ordförande i Nackas natur- och trafiknämnd.

Läs mer om invigningen i lokaltidningen NVP: https://www.nvp.se/…/Nac…/dags-for-invigning-av-rudsjoparken

Läs mer om Centerpartiets satsningar på olika utemiljöer och barnens fritid här: https://www.centerpartiet.se/…/stockholms-l…/nacka/startsida