Centerpartiet i Nacka söker politisk sekreterare med inriktning på valvinst 2022

Centerpartiet i Nacka söker en politisk sekreterare som kommer att få en central roll i arbetet för en centerpartistisk valframgång 2022.

Centerpartiet i Nacka gjorde i valet 2018 sitt bästa resultat på 42 år och har ökat från tre till sex mandat i kommunfullmäktige. Centerpartiet är Nackas tredje största parti och styr kommunen tillsammans med alliansen. Centerpartiet har två heltidspolitiker, några deltidsarvoderade förtroendevalda samt representation i alla nämnder och styrelser.

Vi söker dig som med stort driv och förmåga vill vara med och göra Nacka grönare och liberalare samt bygga ett starkt lag inför valet 2022. Du kommer att få ett stort ansvar att planera, samordna och genomföra valrörelsen. Tjänsten kommer att ha fokus på partiorganisationen men du kommer att jobba nära den andra politiska sekreteraren som arbetar med inriktning politik.

Vi tror att du som söker har ett stort politiskt intresse och engagemang samt sympatiserar med Centerpartiets värderingar. Du har erfarenhet av politiskt arbete och uttrycker dig väl i tal och skrift samt är van att hantera sociala medier. Du kommer att jobba nära våra ledande förtroendevalda, kretsstyrelsen och övrig personal men förväntas också ta eget ansvar och egna initiativ för att utveckla både dig själv och Centerpartiet i Nacka. Du blir en viktig del av Centerpartiets lokala kansli tillsammans med våra kommunalråd Hans och Johan, och Olga som är politisk sekreterare med inriktning politik. Du är stresstålig och prestigelös.

Urval av arbetsuppgifter:

• Kommunikation utåt, bland annat i Centerpartiet i Nackas sociala medier.
  • Producera grafiskt material, både till sociala medier och lokalt valmaterial.
  • Intern kommunikation med medlemmar och förtroendevalda
  • Verkställa vår lokala färdplan.
  • Planera och genomföra kampanjer.
  • Sekreterare åt kretsstyrelsen.
  • Samverka med allianspartiernas politiska sekreterare vid gemensamma aktiviteter.
  • Axla en samordnande och operativ roll i valet 2022.
  • Ansvara för och genomföra medlemsaktiviteter.

Tjänsten är på heltid 100%, 40h per vecka med tillträde i augusti och till och med 31 december 2022. Oregelbunden och flexibel arbetstid med viss kvälls- och helgtjänstgöring. Arbetsplatsen är belägen i Nacka Stadshus nära goda kommunikationer. Friskvårdstimme 1h/vecka. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vi ser gärna att du bor i Nacka samt har lägst gymnasieexamen. Högskolestudier är meriterande. Det viktigaste är dock att du är rätt person för jobbet samt ser framför dig att axla denna viktiga roll.

Ansökan skickas till johan.krogh@centerpartiet.se senast 20/6. Urval sker löpande.

Om du har frågor kring tjänsten kontakta biträdande kommunalråd Johan Krogh på johan.krogh@centerpartiet.se eller telefon 0733206961.