Amy uppmärksammad av Centerkvinnorna

Amy Konwerski driver café och Bed and breakfeast i Baggå Skola i Skinnskattebergs kommun. För sitt företagande och entreprenörsskap uppmärksammades Amy på Internationella kvinnodagen den 8 mars.

Det är Centerkvinnorna i Västmanland som varje år på Internationella kvinnodagen uppmärksammar en företagsam kvinna för att hylla dem som förebilder för ett mer jämställt företagande och samhälle. Centerkvinnorna runt om i landet gör liknande uppvaktningar.

En sann landsbygdssjäl

Amy Konwerski har många åtaganden igång samtidigt. Förutom sitt företag arbetar hon genom PeaceMakers Club för att stärka unga tjejers självförtroende, dessutom spelar Amy i ett lokalt punkband. Det är hennes inspiration och företagsamhet som gör att Amy Konwerski uppmärksammas med följande motivering:

"Amy Konwerski är en sann entreprenör på landsbygden - det är sådana som hon som ger oss här på landsbygden hopp om en levande framtid, och hon är också en dam som jobbar aktivt med att stärka tjejers självförtroende."

Uppmärksammandet och gåvan från Centerkvinnorna i Västmanland bestod i ett diplom och ett lokalt tillverkat hantverkssmycke.

Utdelare från Centerkvinnorna i Västmanland var Anna Gunstad Bäckman, distriktsordförande, Barbro Larsson, vice ordförande och regionråd, Helena Norrby, kretsordförande för Centerpartiet i Skinnskatteberg och Jenny Adolphson, gruppledare i Köping.

Bild på diplomet som delades ut.