Tjänsten tillsatt! Centerpartiet Västmanland söker en politisk sekreterare

Planering

Är du politiskt intresserad och delar centerpartiets värderingar? Har du dessutom en vass penna och kunskaper inom grafik, kommunikation och digitala medier? I så fall hoppas vi att du söker denna tjänst hos oss.

Centerpartiet i Region Västmanland hör organisatoriskt till Centerpartiet distrikt Västmanland, med tio kommunala kretsorganisationer och syskonorganisationer.

Vi söker en erfaren administrativ kraft med stark känsla för service, flexibilitet och som arbetar strukturerat och med noggrannhet. Vi förutsätter att du delar Centerpartiets värderingar.

Du uppskattar både självständighet och samarbete och du engagerar dig gärna i utvecklingsarbete och att driva verksamhet som stödjer våra mål. Du trivs med stort eget ansvar och har god social kompetens.

Detta, plus ett stort intresse för samhällsfrågor och Centerpartiets politik och organisation gör att du är den rätta för tjänsten!

Arbetsuppgifter

Du är ett viktigt administrativt och organisatoriskt stöd till Centerpartiets förtroendevalda i regionen och följer gruppledarens arbetsledning. Vår regiongrupp består av 9 ledamöter och ersättare som har regelbundna interna möten, samt olika uppdrag inom Region Västmanland. Du tar aktiv del av den politiska debatten, både lokalt, regionalt och centralt och håller dig uppdaterad särskilt inom sociala medier. I de administrativa uppgifterna ingår bland annat kallelser, protokoll och ekonomihantering. Du arbetar med god framförhållning och noggrannhet. Du har ansvar för uppgifter som rör våra administrativa ärenden i regionen, som att formulera förslag till yttranden, motioner och interpellationer. Andra uppgifter är att hjälpa till inför seminarier, större konferenser och upptakter.

Kommunikation och sociala kontakter både internt och externt är en viktig del av tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

• erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd till andra berörda.
  • god kännedom om Centerpartiet och dess organisation
  • goda kunskaper i svenska språket och engelska, både i tal och skrift
  • förmåga att ge service och ser lösningar snarare än problem

Vi söker dig som är noggrann, initiativrik och ansvarstagande. Erfarenhet av politiskt arbete eller förtroendeuppdrag är meriterande liksom utbildning i samhällsvetenskap eller kommunikation.

Anställning

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som följer mandatperioden vilket innebär slutdatum 2026-10-14. Du blir anställd av Region Västmanland.

Tjänsten är på 50 % med oreglerad arbetstid. Arbete under kvällar och helger förekommer. Tjänsten kan senare komma att utökas för närmare samverkan med distriktsorganisationen.

Placering

Tjänsten är placerad på Region Västmanland i Västerås.

Lön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Skriftlig ansökan med CV skickas till Centerpartiet Västmanland, Lysgränd 1, 721 30 Västerås eller via mail vastmanland@centerpartiet.se. Märk ansökan ”Politisk sekreterare”.

Vi kommer att hantera ansökningarna löpande vartefter de kommer in, så vänta inte med att söka.

Frågor För ytterligare frågor om tjänsten hänvisas till gruppledare Barbro Larsson, tel 070-880 30 30.

Välkommen med din ansökan!