Leksand

Leksand

Välkommen till Centerpartiet i Leksand

Centerpartiet har sedan Leksands kommuns bildande styrt kommunen till att bli den välmående och attraktiva kommun som vi i dag är. Sedan valet 2010 styrs kommunen av Alliansen i samverkan.

Leksand som varumärke är starkt. Detta genom sin geografiska placering, duktiga entreprenörer och ett rikt fritids- och kulturliv. Centerpartiet och vårt styre av kommunen är givetvis inte hela svaret på varför Leksand är attraktivt både som boendeort och besöksmål, men vi är övertygade om att en Centerpartistisk ansvarsfull politik är en viktig faktor till samhällets goda utveckling, både historiskt och i framtiden.

Trots att vi har styrt kommunen under en lång tid finns fortfarande engagemanget och viljan bland våra medlemmar och sympatisörer att göra en bra kommun ännu bättre. Vi kan dock inte göra detta själva utan behöver hjälp av dig. Oavsett om du är ung eller inte fullt så ung, privatperson eller näringsidkare, medborgare eller besökare, är vi intresserade av både dina åsikter och ditt engagemang för att göra Leksand till landets bästa kommun att bo, besöka och verka i.

Om vi tillsammans hittar lösningarna på de utmaningar vi ställs inför och ser möjligheter där andra ser problem är vi övertygade om att Leksands framtid kommer att vara fortsatt ljus.

Följ oss för senaste nytt på:
Facebook: Centerpartiet i Leksand