Vår politik 2022-2026

Det är vi tillsammans som gör Aneby kommun till den fina kommun vi har. Du ska känna stolthet över din hembygd. Här kan du förverkliga dina drömmar och bidra till ett bättre samhälle. Centerpartiet har haft förmånen att leda kommunen under lång tid. Vår styrka är att kunna samarbeta och alltid se till kommunens bästa.

För Aneby kommuns bästa

Programmet med vår politik som vi går till val med är nu klart. Vi är glada och tacksamma över det engagemang som vi har mött hos kommuninvånare under framtagandet. Under 2021 bjöd vi in till ett antal digitala möten som blev väldigt uppskattade och gav oss många kloka tankar att ta med in i arbetet.

Idag kan vi presentera ett vasst och välgrundat politiskt program för en fortsatt god utveckling av vår kommun. Vi vill ta ansvar för en långsiktig hållbar politik för kommunens bästa.

- Det känns riktigt bra att gå till val med det nya politiska programmet. Vi är ett sammansvetsat gäng i partiet som trivs väldigt bra tillsammans. Det borgar för stabilitet och långsiktighet i vårt politiska arbete. Nu ser vi fram emot att möta väljarna i valspurten, säger Paul Brinkmann, valsamordnare och kommunkandidat.

Centerpartiet i Aneby är ett grönt och frihetligt parti med fötterna på jorden. Oavsett var du bor eller vilka förutsättningar du har ska du ha likvärdiga möjligheter att leva, arbeta, driva företag och känna trygghet i hela Aneby kommun. Vi står upp för de värderingar som utgör grunden för ett fritt och tryggt samhälle. Aneby kommun ska vara en jämställd, levande och modern landsbygdskommun.

För en långsiktig och lösningsorienterad politik måste varje fråga ställas i ljuset av ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbarhetsperspektiv. För Aneby kommuns och Sveriges bästa.

Här kan du läsa vårt politiska program