Nygammal ordförande

Efter årsmötet är Sven Tornberg ny ordförande för Centerpartiet i Haparanda.

PANDEmiåret 2020

Snart är pandemiåret 2020 slut. Massor av aktiviteter har fått stå tillbaka under året. Möten har genomförts digitalt samt på andra smittsäkra sätt.
Haparanda har haft framgång när det gäller att skydda gamla på boenden och inom hemtjänstens verksamhet.

Under hösten valde Sjukvårdspartiet att lämna koalitionen. Detta innebär att det är alliansen med Centerpartiet, Moderaterna och Kritdemokraterna som är den största grupperingen i fullmäktige.

Trots pandemin har massor av politiska åtgärder genomförts. Skolstrukturen har till stor del genomförts. Närstas förskola kommer att flyttas till Grankullen. Socialnämnden har aktivt arbetat med att få ekonomin i balans. Bygget av nya SÄBO har påbörjats. När det är klart kommer det att finnas plats för 80 boenden.

Centerpartiet i Haparanda önskar alla God Jul och ett Gott Nytt År. I år ger vi ett bidrag till Sociala fonden och Kvinnojouren istället för julbord till medlemmarna.

FÖLJ ALLA TÄNKBARA RÅD FÖR ATT ELIMINERA SMITTSPRIDNINGEN.

.

Följ oss på Facebook