Perarne Kerttu NR 3

Perarne Kerttu

Perarne Kerttu #3 på Centerpartiet Haparandas fullmäktigelista.

Efter många år inom skolans värld med varierande pedagogiska roller har Perarne stämplat ut från Språkskolan och titulerar sig något så fint som: Pensionär. Med långt samhälleligt engagemang har 66-årige Perarne påverka både genom politiken och genom sitt yrke som lärare.

Med pensionen kan det tänkas att målet är nått, att mättnaden infunnit sig. Inte för Kerttu. Han verkar vilja ännu mer än tidigare. Med fulladdade batterier som fylls på genom att vara ute i naturen i vackra Övre Kukkola kan idrottsintresserade Perarne nu lägga energi på många olika politiska områden.

”Mitt politiska engagemang grundar sig på att både stad och landsbygd skall utvecklas på ett positivt sätt. Att alla skall ha möjlighet att lyckas och skapa ett bra liv” säger Perarne och fortsätter peka på områden där han vill förbättra: ”Samhällsutveckling, jobb, utbildning, gränsöverskridande samarbete och hälsofrågor.

Snart är det valdag och Perarne kommer gå in i ännu en valrörelse och hoppas kunna ändra på det politiska ledarskapet i både kommunen och i landstinget.

Samhällsutveckling och gränsöverskridande samarbete, det låter väldigt politiskt. Perarne kan politik, han vet hur man ska leverera där.

Köra traktor, röja och handmjölka en ko, det är inga problem det heller för Kerttu men de bästa stunderna i livet är inte att hitta kantareller och debattera utan det är när han får besök av barnbarnet.

Rösta på Perarne i kommun- och landstingsvalet!

Bli medlem i Centerpartiet