Sven Tornberg

Sven är nummer 1 på Centerpartiet Haparandas fullmäktigelista.

Sven Tornberg, Kommunalråd

Hur presentera en man som aldrig lyfter fram sig själv? Hur presentera en man som ser andras behov före sina egna? Det är enklare att hitta fina punkter hos de som framhäver sig själv i olika sammanhang. Det gör inte Sven!

Med studier i statsvetenskap i ryggen tog han sikte på yrkeslivet och arbetade som politisk sekreterare i riksdagskansliet. Men arbetet som gav honom många insikter i det politiska livet var inte allt och inte det som definierar Sven. Visst kunde han stannat kvar i storstan men Tornedalen lockade. Rötterna och hembygden är en stor del av Sven. Han har drivit Palogården, jobbat som vaktmästare på Kukkolaforsen, som elevassistent, som resurslärare, som fritidsledare, som kårordförande, som verksamhetschef på Coompanion Sjuhärad och nu är det IKEA som gäller. Men jobb är jobb och att brinna för sin bygd är en annan sak.

Aldrig att han skulle se sig som mer än någon annan, så leder han nu Centerpartiet med fast övertygelse att arbeta för sin hembygds allra bästa.

”Barn ska växa upp och bli hela vuxna, vuxna ska bidra till samhället, samhället ska vara så starkt att när någon faller då finns det en hjälpande hand. Det handlar inte om pengar, det handlar inte om ekonomi, det handlar om att kunna ha kraft att vara starkt när det behövs. Haparanda ska vara bäst på att ta hand om alla som lever och verkar i det som är vårt hem!” säger Sven Tornberg.

Ni kan förtidsrösta redan nu! 9 september är det valdag. Att välja är inte alltid lätt. Rösta med hjärtat! Vi är många som vill vår kommun det allra bästa! Du väljer vem du själv tycker kan göra ditt liv bättre för dig, det är det politik handlar om! Att finnas där utan att du märker det i vardagen och sen lösa dina problem när du behöver det. Vara en storebror eller en storasyster att fråga när det behövs. Det är det Sven Tornberg är!

52 bast är han, föredrar kött före fisk men äter allt som serveras, gillar hamburgare och pizza, vill börja träna som så många andra av oss. Men riktig mat, ja, det är köttfärssås med spagetti😀👍🏻

Rösta på Sven!

Text