Framåt! För Trelleborg, Skåne och Sverige!

Vi blundar inte för samhällsproblem, men vårt fokus är på att lösa dem. Vi står för framtidstro och optimism. När andra sprider oro, vill vi skapa trygghet. När andra tar till främlingsfientlighet, väljer vi medmänsklighet. Med detta budskap kampanjade Centerpartiet Trelleborg idag på Centralstationen.

På många sätt går det bra för Sverige. Men inte på alla. Integrationen misslyckas, vårdköerna växer, utsläppen ökar och Sverige riskerar att delas. Vi står för en helt annan riktning. Istället för att vända kappan efter vinden, så väljer vi en annan väg för Sverige.

Valet kommer att stå mellan att ängsligt blicka tillbaka, eller att gå i spetsen för nya lösningar som gör Sverige ännu bättre.

Startskottet för Centerpartiet valkampanj går nu i helgen med annonsering både digitalt och i flera stora tidningar. Vårt budskap om ett nytt ledarskap för Sverige framåt kommer att bärande tema för Centerpartiets valkampanj inför 9 september.

De som kampanjade idag var Mariann Sjöström, Pernilla Linde, Rolf Stridsberg och Patrik Holmberg.

Webben: Ola Olsson