Sommarhälsning från styrelsen

Sommaren är äntligen här med värme, sommarlov, semestrar och myggor. Vi tror att alla håller med om att det är skönt att sommaren är här för vi får en chans att ta en paus, reflektera över den gångna tiden och ladda om batterierna.

Det har varit en händelserik vår. På riksplanet har både det ena och det andra hänt, från Annies återkomst till regeringsombildning.

På hemmaplan har det också varit en händelserik tid. Vi har precis avslutat och klubbat budget (årsplan) för 2017 som en del av Samarbete för Västerås. Där fick vi igenom en nysatsning på ortsanalyser. Budgeten är stark och innehåller satsning på skola, mer pengar till vägunderhåll samt ett resultat på 2,5 procent.

Den nya kretsstyrelsen har börjat hitta sin form och vi ser fram emot en aktiv höst. Vi vill redan nu förbereda dig på kick-off

som är inplanerad 24 augusti. Det kommer mer information om det senare men boka in den kvällen redan så du inte missar det. Då tänker vi börja arbetet med förbereda för ett nytt kommunalt handlingsprogram för nästa val.

Vill du nå oss gör du det lättast genom Magnus Nystedt, politisk sekreterare för Centerpartiet i Västerås kommun. Ni når Magnus på 076 495 41 86 eller magnus.nystedt@centerpartiet.se.

Vänliga sommarhälsningar Styrelsen Centerpartiet Västerås