Annie Lööf om västeråsföretagare: "De är förebilder som skapar jobb på orten"

VLT sände live från Kungsbyn idag när Annie Lööf var på besök. Hon berättade om sina intryck från besöket på ICA Vallby och på Kungsbyn.

"Partiledaren Annie Lööf, som på fredagen besökte Ica-handlaren Daniel Özer på Ica Vallby samt ägarna för Kungsbyns djurpark, menar att framgångarna hos väljarna bland annat handlar om att partiet stått starkt när tuffa och utmanande frågor lyfts.

– Jag tror att folk uppskattar att man står pall när det blåser, att man är tydlig i sina värderingar, men också att vi har utvecklat vår politik. Folk uppskattar vår jobb- och företagarpolitik, vår landsbygdspolitik, men också för att vi stått upp för människors lika rätt och värde. Samt att vi har en migrationspolitik som å ena sidan står för ordning och reda och regleradinvandring, å andra sidan pekar på humanism och medmänsklighet i att barn ska kunna återförenas med sina föräldrar, säger hon.

Annie Lööf menar att det är företagen, och inte politiker, som ska greja fram jobben. I Västerås finns naturligtvis en hel del företag som visat att det är möjligt. Två av dessa är Ica Vallby och Kungsbyns djurpark.".