Huddinge

(fortfarande) framåt!

Efter det bästa valet på över 30 år vill vi (fortfarande) FRAMÅT! Vi ska fortsatt vara bäst på natur- och friluftsliv, bygga parker för alla åldrar, och ta ansvar för Huddinges förskolor. Vill du vara med? Bli medlem och engagera dig i Centerparitet i Huddinge!

Centerpartiet är idag en del av den styrande majoriteten i Huddinge kommun. I koalitionen ansvarar vi för klimat, stadsmiljö och Huddinges förskolor.

Vi tror på varje människas rätt att forma sin framtid och bestämma mer själv. Vi står för närodlad politik. Det handlar om närhet till beslut och att kunna påverka sin vardag. Alla ska få möjlighet att utvecklas oavsett vem man är och var man bor. Vi vill se mindre av myndigheters detaljstyrning och mer av människors egna val.

Läs mer om vår politik.