Konkreta åtgärder behövs för att hela landet ska leva

- Hur ska en inriktning lösa statliga avverkningsstopp för skogsägare? Nej, det behövs förenklingar och konkreta åtgärder, inte nya mål för att hela landet ska leva, så kommenterar riksdagskandidat Carola Gunnarsson regeringens landsbygdsproposition.

Regeringen har presenterat en landsbygdsproposition som ska hanteras av Riksdagen. Men istället för att basera på många av de konkreta förslag som landsbygdskommittén arbetat fram väljer regeringen att enbart presentera en inriktning för landsbygden. Det är svagt anser vi.

- Regeringens landsbygdsproposition som presenterades idag saknar tydligt verkliga förslag för att hela landet ska leva. Istället för att förenkla och förbättra för människor och företag på landsbygden genom enklare regler och bättre lagstiftning sätter regeringen en inriktning och kallar det för en historisk satsning. Hur ska en inriktning lösa statliga avverkningsstopp för skogsägare? Nej, det behövs förenklingar och konkreta åtgärder, inte nya mål eller stöd för att hela landet ska leva, kommenterar Centerpartiets Västmanlands riksdagskandidat Carola Gunnarsson regeringens förslag för landsbygden.

Läs också Kristina Yngwes kommentar:
Svårt att ta regeringens landsbygdspolitik på allvar

Det här vill Centerpartiet göra för landsbygden