Halmstad
  • / Vår politik

Vår politik

Centerpartiet står för en närodlad politik som ser hela Halmstad! Vi vill föra Halmstad framåt!

Centerpartiet i Halmstad står för närodlad politik. Vi är ett grönt, frihetligt och jordnära parti. Vi vill skapa en landsbygd som är spänstig, företagsam och med goda kommunikationer.

Makten måste komma närmre dig som halmstadsbo. Vi vill att du ska få bestämma mer över ditt eget liv.

Vi tror att en kommun som växer mår bäst att göra så i alla väderstreck. Vi vill se en stad som växer på höjden och orter som växer på bredden. En landsbygd som är spänstig, livskraftig, innovativ och som sprudlar av entreprenörskap. Vi vill att förutsättningarna ska vara lika goda var du än bor och verkar i vår kommun!

Tillsammans kan vi ta ansvar för att minska vår klimatpåverkan och skapa jobb, företagsamhet och tillväxt i hela landet. Vi tror att både Sverige och Halmstad måste hålla ihop.

Här nedan kan du läsa mer om den politik som vi i Centerpartiet driver lokalt här i Halmstad:

Centerpartiet vill föra Halmstad framåt!

Tveka inte att höra av dig vid frågor!

Om du har några tankar eller frågor kring vår politik eller vad vi tycker så tveka inte att ta kontakt med oss!

Vårt kommunråd Jenny Axelsson svarar gärna på dina frågor eller lyssnar på vad som är viktigt för dig som halmstadsbo. Du når henne på jenny.axelsson@centerpartiet.se och du är välkommen att höra av dig till henne vid funderingar!

Centerpartiet i Halmstad står för närodlad politik. Vi är det naturliga valet för en hållbar politik i hela Halmstad. En röst på Centerpartiet är en röst för tillväxt, miljöansvar och att hela kommunen ska leva. Vi för Halmstad framåt!

Anna Ginstmark
Ordförande för Centerpartiet i Halmstad
Jenny Axelsson
Kommunråd, Halmstad Kommun   Ordförande för kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott