Vår politik

Centerpartiet Karlstad är ett liberalt, humanistiskt och feministiskt parti som tror att alla människor kan bidra till ett bättre samhälle. Vi är övertygade om att hållbarhet och tillväxt är varandras förutsättningar och tycker det är viktigt att människor har bra levnadsvillkor oavsett var i Karlstad kommun de vill leva sina liv. Vi vill ha:

Ett Karlstad som skapas med invånarna

Nära samarbete och mellan näringsliv, individer, föreningar och kommunen ger bäst förutsättningar för positiv samhällsutveckling.

Där du får stöd och hjälp när du behöver det

Vetskapen om att det finns stöd och hjälp vid behov skapar trygghet genom livets olika faser. Kommunen måste vara tillmötesgående och lyhörd för invånarnas behov.

Som byggs med människor och miljö i fokus

Oavsett om drömboendet finns på landsbygden eller centralt vill vi skapa utrymme för valmöjligheter och livskvalitet. Vi vill ha en hållbar kommun för framtiden med goda förutsättningar att leva och verka oavsett var i kommunen man känner sig hemma.

Viktiga frågor

Här är ett urval av de frågor som vi vill arbeta med under kommande mandatperiod:

Valfrågor 2022-2024

Mer om vår politik

På nedanstående länkar kan du läsa mer om vår ideologiska grund inom olika områden:

Fritid och kultur

Förskola och skola